sdílet

Víte, jak se stravovat během těhotenství?

Všechny ženy ví, že během těhotenství je správné stravování velice důležité a že jídelníček by měl mít pestré, zdravé, ale lehké složení. Co by tedy v jídelníčku rozhodně nemělo chybět?

Dostatek kyseliny listové

Kyselina listová je důležitá pro krvetvorbu a má důležitý význam pro růst a vývoj plodu. V přirozené formě ji najdeme především v listové zelenině (špenát, brokolice, růžičková kapusta), kvasnicích či v játrech. Většina se jí však varem ničí, takže zeleninu je vhodné konzumovat v syrovém stavu. Její dostatek je zásadní ještě před početím a to i mužů.

Vláknina

Nejvíce ji najdeme v zelenině a ovoci, obilovinách a luštěninách. V případě jejího nedostatku zvyšte příjem jmenovaných složek a omezte přísun jednoduchých cukrů.

Dostatek železa v krvi

Železo je důležité pro pro správné krevní zásobení dítěte a prokrvení placenty. Nejvíce jej najdeme v libovém červeném mase, drůbeži a rybách. Pozor si však dejte na ryby mořské, které obsahují těžké kovy (makrela, mečoun, žralok). Máte – li rádi oříšky (samozřejmě v přírodní formě), dopřejte si pistácie, kešu, lískové ořechy, mandle či ořechy para. Ze semínek jsou vhodná slunečnicová či sezamová.

Vyšší potřeba vápníku

Vápník je důležitý nejen pro vaše kosti a zuby, ale také pro správný vývoj kostí a zubů dětských. Kromě mléka a mléčných výrobků se vápník nachází například i v oříšcích a semínkách. Důležitá je i pravidelná konzumace zeleniny kysané, která obsahuje vitamín K2 (směruje vápník do kostí).

Bílkoviny

Ovlivňují vývoj plodu. Kromě běžných potravin najdeme bílkoviny také v kvalitním bílém jogurtu, či čočce.

Vitamín C

Je samozřejmě důležitý pro podporu imunity, ale ne každý ví, že je také potřebný pro využití železa ze stravy. Ideální je jíst malou porci ovoce či zeleniny ke každému jídlu.

Vitamín D

Ten je důležitým základem pro tvorbu dětské kostní tkáně. Nejlépe se získává vystavováním kůže slunci, ale pozor – všeho s mírou.

Raději se vyhýbejte…

Ze svého jídelníčku raději vynechejte nepasterizované potraviny – sýry typu brie, feta, camembert, hermelín a sýry plísňové, nepasterizované džusy a jogurtové nápoje. Dále do této skupiny potravin patří tepelně neupravované živočišné potraviny. Pasterizace a tepelná úprava ničí choroboplodné zárodky, které by mohly mít negativní vliv na průběh těhotenství.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Magazín Zdravého koše
Close Cookmode