sdílet

Podpořte svůj metabolismus vhodnou stravou

Metabolické procesy slouží k přeměně látek a energií v buňkách. Je to vlastně jednoduše řečeno příjem a zpracování živin. Pro správné fungování metabolismu je potřeba jíst pravidelně, několikrát denně, vyváženou stravu.

 

Metabolismus dokážou podpořit i některé druhy potravin

  • Celozrnné obiloviny

Ideální je zařadit je do jídelníčku ráno, neboť tělu dodají potřebnou energii díky velkému obsahu sacharidů, bílkovin a nenasycených mastných kyselin.

  • Nenasycené tuky

Ty najdeme především v oříškách, avokádu nebo olivách. Kromě toho, že pozitivně ovlivňují náš metabolismus, pomáhají odbourávat tuky, především v oblasti břicha.

  • Syrovátkové proteiny

Jsou velice kvalitní, navozují pocit sytosti po delší dobu a díky tomu udržují metabolismus stále v činnosti.

  • Chilli papričky

Je v nich obsažen  kapsaicin, který zvyšuje vnitřní teplotu těla, díky čemuž se zvyšuje i energie a urychluje se metabolismus.

  • Konopná semínka

Obsahují omega – 3 mastné kyseliny, které pomáhají zlepšovat průtok krve do svalů a tím podporují spalování.

  • Losos

Obsahuje mastné kyseliny, které podporují spalování tuků. Je sice tučnější, ale v malé míře tělu prospěje.

  • Amaranth

Méně známá rostlina, která obsahuje minerály a vitamíny. V jejích semínkách pak najdeme bílkoviny, sacharidy a tuky ve vyváženém poměru, díky čemuž náš metabolismus velice dobře funguje.Kromě těchto výhod má amaranth ještě antioxidační, antivirové a protirakovinné účinky, podporuje činnost srdce a jater a pomáhá snižovat cholesterol.

Nápoje pro podporu metabolismu

  • Zelený čaj – především Matcha

Kromě svých antioxidačních vlastností podpoří váš metabolismus a to především katechinu, který obsahuje. Navíc v něm najdeme celou řadu vitamínů, minerálů, vlákninu a třísloviny. Díky obsahu kofeinu zrychluje srdeční činnost.

 

  • Citronová voda

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Magazín Zdravého koše
Close Cookmode