sdílet

Naučte se mlsat zdravě

Kdo z nás by rád nemlsal? Ruku na srdce, ne vždy je to ale úplně v souladu s naším zdravím. Nabízíme některé varianty, které jsou nejen zdravé, ale našemu tělu mohou i prospívat.

Ořechy

Obsahují velké množství minerálů, bílkovin a prospěšných tuků (nenasycené mastné kyseliny). Pozitivně působí na choroby srdeční a cévní, pomáhají regulovat krevní tlak a hladinu cholesterolu. Příznivě působí na ledviny a tlusté střevo a také prospívají naší nervové soustavě.

Konzumací vlašských ořechů podpoříme kvalitu vlasů, pokožky i nehtů. Mají příznivý vliv na naši psychiku. Pistácie obsahují nejen bílkoviny a oleje, ale i fytosteroly, které pomáhají upravovat hladinu nebezpečného cholesterolu. Vhodná je konzumace v přírodním stavu, nikoli pražené či solené. Kešu ořechy pomáhají ulevovat od revmatických bolestí.

Sušené ovoce

Pokud budete chtít konzumovat sušené ovoce, dejte pozor, aby nebylo sířeno, doslazováno a konzervováno. Kvalitní sušené ovoce pomůže zahnat chuť na sladké, podpoří trávení, je to rychlý zdroj energie a funguje i jako přírodní projímadlo. Má vysoký podíl vlákniny, která pozitivně ovlivňuje činnost střev. Neobsahuje žádný tuk, tedy ani cholesterol. Obsahuje velké množství antioxidantů, jež chrání náš organismus proti volným radikálům. Také je zdrojem některých vitamínů a minerálů (vitamín A, draslík, železo, hořčík).

Při jeho konzumaci si však musíme dát pozor na sacharidy – sušením se totiž snižuje podíl vody a zvyšuje se obsah sacharidů.

Semínka

Ta jsou u některých z nás trochu opomíjena. Ve slunečnicových a konopných semínkách je obsažený linolový olej, který je nedílnou součástí při redukci břišního tuku. Dýňová semínka zase obsahují velké množství zinku. Nezanedbatelný je i podíl vlákniny, která napomáhá při správné funkci střev. Antioxidanty pomáhají v boji proti celé řadě onemocnění a civilizačních chorob. Látky obsažené v semínkách pomáhají v boji proti procesu stárnutí, mají pozitivní vliv na naši nervovou soustavu, krevní tlak, pomáhají regulovat hladinu cholesterolu. Sezamová semínka prospívají našemu zraku, sliznici i nehtům. Pozitivně působí na zuby, kosti i chrupavku. Lněné semínko je vhodné jako prevence srdečně – cévních onemocnění, cukrovky či jaterních onemocnění.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Magazín Zdravého koše
Close Cookmode