sdílet

Černé fazole jsou velkým přínosem pro naše zdraví

Fazole obecně jsou prospěšné pro lidské tělo avšak lidé je moc nekonzumují. Trvá dlouho, než je připravíte, nadýmají a ne vždycky všem chutnají. Existuje však několik druhů fazolí, každé chutnají jinak a mají také jiné účinky na lidské tělo. My se dnes zaměříme na černé fazole.

Fazole v černé barvě

Černé fazole pocházejí z Jižní Ameriky, kromě karibské oblasti se pěstují také v Thajsku nebo v Číně. Skvěle se hodí do mexické kuchyně. Před vařením se namáčí osm až dvanáct hodin a vaří se přibližně hodinu a půl. Vařit je můžete například také v tlakovém hrnci, kde se doba vaření výrazně zkracuje.

Černé fazole mají masitou hustou strukturu a skvěle se hodí pro všechny vegetariánské pokrmy. V mexické kuchyni jí můžete přidat do burrita. Běžně je však můžete přidávat do zeleninových salátů, polévek, placiček, můžete černé fazole také zapéct, nahradit jimi maso v omáčce a podobně.

Příznivé účinky na lidské tělo

Černé fazole neboli také želví fazole mají vysoký obsah vlákniny, jde také o dobrý zdroj rostlinných bílkovin. Černé fazole mají, podle názvu, černou barvu a říká se, že čím tmavší barvu mají, tím jsou lépe stravitelnější a výraznější v chuti. Může jít o skvělé zahušťovadlo do zeleninových polévek či jiných pokrmů.

Černé fazole obsahují kvercetin a saponin, který pomáhá chránit srdce. Mezi jejich další výhody patří podporování pevnosti kostí. Umí také snižovat vysoký krevní tlak a to díky nízkému příjmu sodíku. Černé fazole obsahují také draslík, vápník a hořčík. Jsou také vhodné pro pacienty s cukrovkou.

Černé fazole navíc pomáhají také v prevenci srdečních chorob, prevenci rakoviny. Vzhledem k vysokému obsahu vlákniny působí zdravě na trávení, podporují pravidelné pohyby zažívacího traktu. Navíc vláknina pomáhá při regulaci hmotnosti.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Magazín Zdravého koše
Close Cookmode